torsdag 3 februari 2011

                                                








Hej!
Snart får jag nog döpa om sidan till månadsblogg
istället :P hmm.. ja ja nu är jag här iaf o jag
tänkte bara slänga in en historia idag.
 Historien fick jag av min faster här om dagen.
så jag tänkte att jag skulle dela den med
er, håll till godo! kram till er alla!


På ett sjukhus, i ett väntrum, sitter de anhöriga till en mycket sjuk person.
Läkaren kommer in, mycket trött och säger:
’Jag är så ledsen. Jag har dåliga nyheter. Det enda hoppet för er släkting är en hjärntransplantation.
Det är väldigt riskfyllt MEN det är det enda hoppet. Ni får själva betala för hjärnan. ’
Efter en lång tystnad frågade någon: 'Okej, hur mycket kostar en hjärna? 
Läkaren svarade: ’5 000 kr för en manlig hjärna och 200 kr för en kvinnlig. ’
Männen i rummet försökte hålla sig för skratt och att undvika ögonkontakt med kvinnorna. 
En av männen frågade med ett något triumferande uttryck i ansiktet:
’Varför kostar den manliga hjärnan så mycket mer?' 
Läkaren log åt den något oskyldigt, barnsliga frågan och svarade: ’Det är standardprissättning. 
Vi måste sänka priset på kvinnliga hjärnor eftersom de ju faktiskt är använda. ’

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den historien var bra du :-)))
Ja du det här bloggandet det går i vågor. Försöker få till några i veckan men inte alltid jag har nått i min vardag att blogga om direkt. Blogga du när du känner för det vännen. FB har ju blivit en bra sida att hålla kontakten på. Känner när jag ska blogga att det blir en upprepning av mina uppdateringar på FB. MEN det får ni stå ut med haha....
Som du såg så mår jag attans så dåligt nu. Ja du vet hur det kan kännas:-( Fy katten vad jag värker nu du.
Hur går det för dej och din kropp? Ont kan jag gissa.
Ja jag vilar vidare och hoppas det snart ger med sej lite för mej. Bra blir man ju aldrig det vet jag ju.
Hoppas du ska ha en mysig kommande helg nu.
Kramar OM gör TINA

ღ ℬabbi sa...

Hehe...den var bra!!! Blogga när du känner för det...det räcker mer än väl. Trevlig helg! Kramen

Anonym sa...

Tack för dagens skratt!
Ha en skön lördag!